Listen Live

INDIANAPOLIS–Former race car driver and freelance race analyst Derek Daly, is suing WISH TV in Indianapolis, claiming defamation. Daly said in the lawsuit that the TV station inaccurately reported on his use of a racial slur that led to the retirement of Colts play-by-play announcer Bob Lamey, and refused to retract the story, reported the Indy Star.

Daly is suing for $25 million, plus punitive damages.

WISH TV said in a statement in August, shortly after the report, that they stand by their reporting, and that it was accurate.

Daly claims the station incorrectly reported Daly used the “n-word” in an interview with Lamey, in the early 1980s. Daily said he admitted to the use of the term in another interview with another person.

Daly was subsequently let go from his duties at WISH. He told the paper that since then he has had trouble booking speaking engagements.

Daly is from Ireland, and said the word had a different meaning there. It was not meant as a racial slur.

(Photo by James Black/Icon Sportswire via Getty Images) Derek Daly (R) with Johnny Rutherford (L) in front of the scoring pylon at Indianapolis Motor Speedway.